حشرات بیولوژیک کفشدوزک

(1 بررسی مشتری)

یکی دیگر از دشمنان طبیعی شته ها کفشدوزک هایی از خانواده Coccinellidae هستند. کفشدوزک ها تمایل زیادی به خوردن شته ها دارند و به همین دلیل برای کنترل بیولوژیکی شته ها مناسب هستند. کفشدوزک ها بسیار متحرک هستند و می توانند در تمام قسمت های گیاهان پرسه بزنند و شته ها را شکار کنند. یک مطالعه جدید در سال نشان داد که کشت نواری بادام زمینی و ذرت می تواند به طور قابل توجهی شته های بادام زمینی را کنترل کند و با افزایش جمعیت کفشدوزک ها عملکرد بادام زمینی را بهبود بخشد. در واقع، آگاهی از اینکه کدام گیاهان دارای ویژگی های جذب حشرات شکارچی خوبی هستند، می تواند عامل مهمی در افزایش طبیعی جمعیت حشرات شکارچی و در نتیجه نتایج کنترل آفات باشد.

قیمت محصول:

تماس بگیرید

پرداخت در محل

برای اطمینان خاطر شما

تضمین کیفیت محصولات

و تضمین اصالت

پشتییانی ۲۴ ساعته

و هفت روز هفته

ارسال سریع سفارش ها

با پست پیشتاز

توضیحات محصول

حشرات بیولوژیک کفشدوزک

کفشدوزک در کشاورزی معمولی و بیشتر در کشاورزی ارگانیک برای از بین بردن آفات و قارچ ها و به عنوان روشی برای کنترل بیولوژیکی آفات استفاده می شود.
کفشدوزک ها عموما ظاهری زیبا و جذاب دارند و این موجودات کوچک بیضی یا نیم دایره شکل هستند.

بیشتر بخوانید:مقاله ها

حشرات بیولوژیک کفشدوزک

آنها بیشتر زرد، نارنجی یا قرمز با لکه های سیاه کوچک روی بال ها، پاهای سیاه و دو شاخک روی سر هستند. با حدود 6000 گونه، اعضای خانواده کفشدوزک در برخی فرهنگ ها نماد خوش شانسی هستند.

بسیاری از گونه های کفشدوزک از آفات کشاورزی مانند شته ها و شپشک ها برای غذا شکار و مصرف می کنند.
شته ها از آب گیاهان تغذیه می کنند و به عنوان آفت به محصولات زراعی آسیب می رسانند. بنابراین کفشدوزک ها به دلیل خوردن شته ها تا حدودی برای کشاورزی مفید هستند.البته برخی ازگونه کفشدوزک، به ویژه اعضای خانواده Epilachninae، مانند سوسک لوبیا مکزیکی، گیاهخوار هستند، به مزارع آسیب می رسانند و آفت هستند.
کفشدوزک به راحتی عنکبوت یا مورچه را شکار می کند.
غذا: کفشدوزک ها همچنین می توانند ازگونه آفات و حشرات مضر تغذیه کنند. وقتی کفشدوزک در خطر است، ماده بدبویی ترشح می کند که دشمن را می ترساند.

 

جزئیات محصول

سایر محصولات فروشگاه

سبد خرید
پیمایش به بالا